Przejdź do głównej zawartości

Znajdź swoją IZ

Regionalne programy operacyjne

Infrastruktura i środowisko

Instytucją zarządzającą PO IŚ jest minister właściwy ds. infrastruktury i rozwoju, który wykonuje swoje funkcje przy pomocy Departamentu Koordynacji Programów Infrastrukturalnych i Departamentu Wsparcia Programów Infrastrukturalnych w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju.

Instytucja zarządzająca przekazała realizację części swoich zadań instytucjom pośredniczącym (IP), tj. ministrom właściwym, którzy po uzgodnieniu z instytucją zarządzającą, mogą przekazać dalej kompetencje instytucji wdrażającej (IW/IP2) mającej odpowiednie kompetencje, doświadczenie oraz zasoby kadrowe.

Szczegółowe dane odpowiednich instytucji można znaleźć TUTAJ.

Innowacyjna Gospodarka

Instytucją Zarządzającą PO IG jest Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Departament Zarządzania Programami Konkurencyjności i Innowacyjności.

Szczegółowe informacje nt. instytucji pośredniczących i wdrażających można znaleźć TUTAJ.

Rozwój Polski Wschodniej

Obowiązki Instytucji Zarządzającej Programem pełni jednostka organizacyjna w ramach Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Obecnie funkcję tą pełni Departament Programów Ponadregionalnych.

Instytucją pośredniczącą jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instalacje fotowoltaiczne/solarne - dostawa czy robota budowlana

Częsty problem podczas przygotowywania przetargu na zakup paneli fotowoltaicznych/instalacji solarnych to wybór właściwego rodzaju zamówienia: robota budowlana a może usługa. Ze względu na różnice w wysokości progów unijnych kwestia dość istotna, bo skutkująca wyborem miejsca publikacji ogłoszenia o zamówieniu (publikator unijny bądź BZP).

Jak oswoić wskaźniki produktu i rezultatu

Wskaźniki produktu i rezultatu służą monitorowaniu najważniejszych efektów zrealizowanego projektu. Beneficjent jest zobowiązany osiągnąć, a następnie przez okres trwałości  utrzymać określone we wniosku o dofinansowane wartości wskaźników. Stanowią one zatem istotny element w procesie realizacji projektu.

Spółka cywilna w przetargu

Spółka cywilna w świetle przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych traktowana jest tak samo jak konsorcjum, do którego zastosowanie mają przepisy wynikające z art. 23 Pzp (art. 58-60 nowej ustawy). Od statusu prawnego wspólników spółki oraz jej potencjału osobowego (np. czy zatrudnia pracowników) zależeć będzie katalog dokumentów, jakie w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego składa spółka oraz jej wspólnicy.